Subject: Ed: Metsamaterjali ladustamine - Pilli, Alavere küla, Anija vald Harjumaa
From: Wahtramets OÜ <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Sat, 10 Aug 2024 11:39:02 +0300

Tere

Vabandame väga tekkinud olukorra pärast ja kindlasti likvideerime selle kohe 
esimesel võimalusel.

Saadan siinjuures vajaliku taotluse.

Parimate soovidega,

Jaana Vaher

Wahtramets OÜ

Tel. (+372) 51 15 957

e-post:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Aadress: Rääbise, Kasemetsa küla,

Saku vald, Harjumaa

Reg.nr 14939011

Saatja: Raivo Kruse <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: teisipäev, 6. august 2024 12:05
Adressaat: Wahtramets OÜ <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: Fwd: Metsamaterjali ladustamine

---------- Forwarded message ---------
Saatja: Jaan Saia <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Date: T, 6. august 2024 11:43
Subject: Metsamaterjali ladustamine
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >

Tere

Pöördume Teie kui seadusjärgse kinnistu 14002:003:0522   Pilli, Alavere 
küla, Anija vald Harjumaa

registrijärgse kasutaja poole.

05. augustil 2024.a. tuvastas Transpordiamet riigitee nr 11137 Alavere 
<https://www.google.com/maps/search/nr+11137+Alavere?entry=gmail&source=g>   
– Voose km 4,46 teest vasakul loata metsamaterjalide ladustamise. 
Metsamaterjalid on ladustatud riigitee transpordimaa kinnistule, riigitee 
sõiduraja servast 3,5 meetri kaugusele.

Käesoleva teavituse eesmärk on lõpetada rikkumine, kas siis seadustada 
metsamaterjalide ladustamine või eemaldada omavoliliselt ladustatud 
metsamaterjalid riigitee kaitsevööndist ja riigimaalt. Samuti tuleb 
raietööde teostajal taastada riigimaa, koristada töödest jäänud oksarisu ja 
korrastada tee nõlvad endisesse olukorda. Sellest keeldumisel kavatseb 
Transpordiamet koostada ettekirjutuse koos sunniraha hoiatusega.

Riigitee nr nr 11137 Alavere 
<https://www.google.com/maps/search/nr+11137+Alavere?entry=gmail&source=g>   
– Voose kaitsevöönd on ehitusseadustiku (edaspidi EhS) § 71 lg 2 kohaselt 30 
m äärmise sõiduraja välimisest servast. Riigimaa laius on kõnealuses kohas 
teest paremal 4 meetrit riigitee servast. Seega asuvad nimetatud 
metsamaterjalid riigitee kaitsevööndis ning osaliselt Teile mittekuuluval 
riigimaal ja on ladustatud riigimaale ja tee kaitsevööndisse tee omaniku 
loata.

Metsamaterjalide ladustamisega ning riigimaa risustamisega takistatakse 
vajalikke hooldustööde tegemist. EhS § 70 lg 2 p 4 järgi on keelatud ehitise 
kaitsevööndis takistada ehitise hooldamist. Teed on mõeldud liikluseks ja 
liiklemine peab olema ohutu. Riigitee teekattest 3 m kaugusel paiknevad 
puutüved tekitavad ohtu teel liiklejale sõiduki teelt välja kaldumisel. 
Seega on oht  inimese elule, tervisele ja varale.

Metsamaterjalide ladustamist on võimalik seadustada. Selleks peate esitama 
Transpordiametile kirjaliku taotluse (vormi ja vajaliku teabe leiate 
Transpordiameti kodulehelt ja e-teenindusest). Taotluse esitamise ja 
metsamaterjalide ladustamise tingimuste täpsustamiseks pöörduge 
Transpordiameti Ida-Harju piirkonna lepingujärgse teehoolde partneri, EKT 
Teed OÜ, e-post [email-masked] <mailto:[email-masked]>    poole

Juhindudes haldusmenetluse seaduse §st 40, palume Teil esitada omapoolne 
selgitus. Juhime Teie tähelepanu, et ka metsamaterjalide äraveoks vajate 
liiklusvälise tegevuse luba kui see toimub riigitee ääres, sest eeldab 
ajutise liikluskorralduse paigaldamist. Palun saatke oma selgitus ja 
seisukohad hiljemalt 09.augustiks 2024.a  e-posti aadressile 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]. Arvamuse 
esitamine on menetlusosalise õigus, mille mittekasutamine ei peata edasist 
menetlust.

Käesolevaga teatame, et Transpordiametil on õigus alustada nimetatud 
tegevuse kohta riikliku järelevalvemenetluse ehitusseadustiku (edaspidi EhS) 
§ 130 lg 6 p 1 järgi. Kuna kinnistusraamatu ja äriregistri järgi olete Teie 
kõnealuse krundi omava ettevõtte esindaja, pöördume Teie poole.

Tulevikus taotlege vajalike lubade saamist enne metsamaterjalide tee äärde 
ladustamist.

EhS § 130 lg 6 p 1 teostab Transpordiamet riiklikku järelevalvet avalikult 
kasutatava tee ehitamise, kohaliku omavalitsuse teede seisundinõuete ja 
riigiteede kaitsevööndi, kasutamise ja kaitsenõuete täitmise ning 
tee-ehitamisega seotud ettevõtjale ning pädevale isikule esitatud nõuete 
täitmise üle. Riikliku järelevalve tulemusel saab Transpordiamet teha nõuete 
rikkujale ettekirjutuse ning ettekirjutuse mitte täitmise korral määrata EhS 
§ 133 alusel sunniraha, mille ülempiiriks on eraisikule 6400 ja 
juriidilisele isikule 450 000 eurot. Sunniraha võib määrata korduvalt, kuni 
ettekirjutus on täidetud. Kui isik ei tasu sunniraha, edastatakse see 
kohtutäiturile täitemenetluse alustamiseks. Sel juhul lisanduvad sunnirahale 
kohtutäituri tasu ja muud täitekulud.

Lugupidamisega

Jaan Saia

liikluskorraldaja

Põhja osakond

korrashoiu ja liikluskorralduse üksus,

tel. +372 565 27 80